nog 2 nachtjes thuis slapen - Reisverslag uit Noordbergum, Nederland van Jan Postma - WaarBenJij.nu nog 2 nachtjes thuis slapen - Reisverslag uit Noordbergum, Nederland van Jan Postma - WaarBenJij.nu

nog 2 nachtjes thuis slapen

Door: Jan Postma

Blijf op de hoogte en volg Jan

08 Oktober 2015 | Nederland, Noordbergum

Zaterdag 06:00 vertrekken we naar Schiphol. om 11:10 vliegen we naar Dar es Salaam. Daar nemen we een hotelletje. Zondag vliegen we naar Mbeya, waar we worden opgehaald door de mensen van Kilangala Mission, dat ligt dichtbij Sumbawanga.

Wij zijn Klaas Folkerts, gepensioneerd witgoed en TV verkoper uit Workum, Jorrit Nicolay, electromonteur en Jan Postma docent Houtbewerken, beide uit Noardburgum.

Een paar jaar geleden hebben de Tijntje Beimers Stichting en Stichting Water for everyone een bouwpakket van een tank naar Kilangala gestuurd, met de bedoeling dat die door lokale mensen zou worden opgebouwd. Aan gezien het bouwpakket nog steeds in opslag ligt gaan wij gedrieen proberen de tank op te bouwen en aan te sluiten. Verder gaan we het bestaande waterleidingstelsel nalopen op defecten. Het plaatselijke drinkwaterfilter ( 600 liter/dag) is voor een onderhoudsbeurt naar Leo Groendijk geweest, die gaan wij weer opnieuw aansluiten.

• 09 Oktober 2015 - 18:18

Sigrid Carels:

Heel veel succes heren !

Jan, it brings back (good) memories !! Doe je de dames thuis de groeten van me?!

gr. Sigrid